andreavill

Direktlänk till inlägg 18 maj 2010

hundra år

Av Andréa Bylock - 18 maj 2010 21:29

Det är ungefär hundra år sedan jag skrev här...

Vad har hänt?

Jo, nu ska ni få höra!

Lördagen var såklart, som vanligt, en hästdag. Emma red på Brinne och Alicia red på Savve. Caiprinhia reds i "nya" gropen i Åsbergsviken. Värmen gjorde henne svettig och gav mig rejäla skavsår på ena hälen som fortfarander sinkar mig! Hon var väldigt på hugget kan man lugnt påstå så det blev samma tok när jag skulle galoppera som dagen innan! Tvärnit och världens bakutspark! Men hoppade av och sadlade bara om så var det som vanligt igen. Skrittade på massa snirkliga vägar i skogen, nyttigt å se sig för, jobbigt tyckte C!

Bråttom Bråttom hem för att "fixa" mig inför den efterlängtade kontorsfesten! Det gic  

Åkte bussen in och det var spännande! Två blonda fotbollskillar blev denna gång mina tjyvkyssningsobjekt! De trodde att jag lyssnade i mina hörlurar! Men ikke hihi


Susanne och jag enades till slut om att gå till Jensens för att käka lite, det gick oxå bra. Men matvrak som jag är så tycker jag att det är lite mat på tallriken för 150 kr..

Gick runt hörnet och sen in på "kontorsfesten", det är några killar som har ett kontor och varje vår och höst har de liksom fest där! Jättevarmt till en början men svalare ju mörkare det blev! Roligt folk som var liksom avslappnade!! Halv två gick min buss hem och jag var rätt så nöjd med kvällen! Tack snälla lillebror som skjutsade mig hem från bussen!

Söndagen fick jag släpa mig upp fyra timmar efter jag kom hem för att fodra hästar! Jag var jättetrötter... Fick sova lite mer sen!

Mojje gick promenad och blev alldeles uppspelt för han såg några vackra fina svanar! Han måste ha gillat deras hals för han kämpade hela vägen hem för att få en sån!

Sen till min lillebror för han fyllde 19 dagen innan! Han fick tråkiga toalettsaker, han ska ju plugga i Eskilstuna till hösten!

Måndagen spenderades i skolan! Och sen lite snabtt på ridskolan, det är nyttigt att åka dit ibland! För folket där gör mig glad!!

Sen rida på vilddjuret! Som direkt var lugn och direkt funderar jag på om hon är sjuk! Haha

Satt till klockan halv tre på natten för att göra färdigt ett paper till skolan! Märkligt att det ska vara sistsista minuten, alltid!!

Så upp till skolan å sen käkade jag med mamma. Valde inte salladsstället i dag å det var ju dumt gjort för det jag åt istället var smaklöst. Mammas raggmunkar var inte så bra dom heller...

Kollade in förra veckans Ugly Betty på Timsbron, sov en stund i den ofantligt klibbiga skinnsoffan!! Har efter det fixat kaninbur, en kanin som förövrigt blev halvt dränkt när störtskuren träffade Linnebäck, visserligen i typ 10 minuter men en kanin är ju inte så stor! Emma red på duktig Brinne och Carine red på duktig Savanne. Sen var Carine så snäll så hon följde med till de andra hästarna så C & J blev motionerade en sväng. De var båda lite vilda och bockade! Men jag skrek nej och Carine ptroo så det gick bra!

Josefine ringde och jag ville ju pratat mer men en annan dag!!

Nu väntar jag på CT och sen sängen!

Hej påre

 
 
Ida

Ida

18 maj 2010 22:14

Jaha.. Så du smygpussar killar på bussen;)

http://iivarsson.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Andréa Bylock - 30 april 2012 08:56


Här har det varit tystare än tystast väldigt länge.. Bloggen är väl det stället där jag tillämpar: har jag inget bra att säga så är jag hellre tyst.. Kanske en devis jag borde applicera på mit IRL-liv?! Kanske har det varit tyst eftersom det just i...

Av Andréa Bylock - 6 april 2012 00:11

Påsken firas ju till minne av a) judarnas uttåg ur Egypten (om du är jude) annars b) Jesus död och uppståndelse (om du är kristen) eller faktiskt även c) du är hästnörd och tror att vi har en högtid som matchar med Påskhoppnigarna. Det är ju omtvista...

Av Andréa Bylock - 2 april 2012 11:29

Idag, den stora dagen då allt ska göras inleds med jäkla huvudvärk! Trots Geisha och soffmysh har den inte försvunnit. Med en tablett och lite städ då kanske?! Har städhets... Slänga, sortera och flytta runt! Dano ska få lite nya prylar i sina contai...

Av Andréa Bylock - 1 april 2012 00:00

Om ni lyssnar på MP i  P3 så hänger ni med på rubriken!   Dagen har bjudit på massor av aktiviteter! Först lite mockning som gick sådär eftersom röva var lite stel och inte alls nöjd med att ha byxor som skavde. Men efter lite uppvärmning var j...

Av Andréa Bylock - 30 mars 2012 22:22


Det händer så mycket knasiga grejer i mitt liv! Saker som medan de händer väcker tanken: är det på riktigt eller är det en dröm?! Mitt livs första casting har genomförts.. Vill dock inte säga så mycket förän jag vet mer... Har inget med hästar att ...

Presentation


Andréa bloggar om allt och inget.Oviktiga och viktiga händelser i livet

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vem är du som läser min blogg?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards