andreavill

Alla inlägg den 27 mars 2011

Av Andréa Bylock - 27 mars 2011 19:08

Spenderade gårdagskvällen på en hederlig husfest. Väldigt roligt, faktiskt över förväntan! Dock är jag tveksam till om det är politiskt korrekt att Sonens körkort eller dylikt sponsras av svartsprit... Men å andra sidan så var värdparet 50% finskt vilket är en godtagbar ursäkt i sammanhanget!

Sköna lirare som HawaiiMårten och krigsfanatikern fick känna på ironi och humor á la frk Bylock och andra, icke så mainstream, fick känna på brännande ärlighet! Men men... Vi kom oxå, med vi menas HK och jag, att tänka på att om nån är så ärlig mot nån så den tar livet av sig kan det räknas som mord? Therre...??

Summasummarum: Ungefär som Harrys en bra dag. Minus pruttlukt dock =) Jag hade dock väldiga problem med att öppna Malibuflaskan innan vi åkte iväg, fick hacka hål i locket med en kniv. Beror det på att jag öppnar den för sällan?


Nu är det ren och skär snöhysteri utanför mitt fönster! Jag tycker inte om, minsta lilla störmoment så kommer jag ur balans. Inget är roligt och jag vill bara ligga i soffan å titta rakt ut i oänbligheten!


Var på Kronhallen å skulle köpa ett par lotter å mormor.. Då kom jag att funder på hur vi är när vi är i offentliga sammanhang, som på typ affären.. Det finns de som bara är helt avslappnade, de liksom verkar tro att de är ensamma i affären å så finns det de stackarna som rasslar igenom hela affären som en jude på flykt!

Jag blir tokig på de som tror att de är ensamma för då när de ska plocka äpplen så står de länge å väl, med vagnen, mitt för äpplena. Gärna vridandes och vändades så det där stackars Royal Gala-äpplet är alldeles sönderklämt till slut. De går gärna lite till höger i gången å när man är på väg att "köra" om på vänster å så vänder de å ska titta på nåt på den vänstra sidan i gången... Som idag när jag köpte de där skraplotterna så när jag skulle gå så gick det liksom inte att komma ut eftersom det inte finns någon kö utan de kör med lappsystem. Då stod damerna liksom som en mur, å inte förrän jag sa "Ursäkta" så aktade de sig...


Nu ska jag fila på mina engelskalektioner och sen se på världscupen i hoppning. Undrar undrar vem som ersätter Janne..?

Presentation


Andréa bloggar om allt och inget.Oviktiga och viktiga händelser i livet

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vem är du som läser min blogg?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards