andreavill

Alla inlägg den 6 mars 2011

Av Andréa Bylock - 6 mars 2011 19:30


Nu var det ju jättelänge sen jag skrev nåt här. Skolan har liksom krävt sin uppmärksamhet med råge.. Nu är den ena kursen äntligen avslutad och det är bara peddan som läses nu! På onsdag påbörjas praktiken, denna gång på Sandviksskolan här i stan. Känns jättebra, tror jag kommer lära mig av handledaren. 

Skolan är ju inte i sig rolig, men kamraterna är ju desto roligare.. Höll på att trilla av stolen i fredags då Jonas frågor om jag är svensk. "Du ser ju som lite sydländsk ut!" Ehh va... Han menade nog inte hudfärgen, kanske att jag hade stor höknäsa?!


Sen sist då?

Jo vi har varit i Scandinavium, en lördag som påbörjades halv sex och avslutades halv tre... Där emellan; inköp av hjälm och byxor, Hardrock och drinkar, inköp av flyttpresent till Ida, besök på Götelaborgs största godisaffär och insamling av fina plåtaksar. Det sista vi såg var ju dressyr. Fina hästar! Men det häftigaste var  Angelika Augustsson som red skjortan av de flesta, förutom Philippe Rozier.




Hästarna har gått superbra de sista dagarna. Bettbyte och lite laser har gjort susen för C och vår ridning. Mojje funkar oxå bra, kommit igång lite mer på allvar nu. Angel funkar fint, kanske jag inbillar mig men hon ser bättre ut. Imorgon ska jag gå till banan å tömköra henne.

På fredag styr vi s80n (Therre!!) mot Färjestad för lite hästshopping. Kanske lämnar in sadeln på omstoppning men jag börjar tro att det är C som är sned!

Jag har ett bett och ett dressyrschabrak att inhandla om jag nu vill =)


Nu är det kvällen!! Go natt alla!




Presentation


Andréa bloggar om allt och inget.Oviktiga och viktiga händelser i livet

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vem är du som läser min blogg?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards