andreavill

Direktlänk till inlägg 24 september 2011

Mojjemannen!

Av Andréa Bylock - 24 september 2011 15:40

Mojje har varit på Anna B-träning idag. Rent uppförandemässigt får han stora A förutom när matte ville rida förbi spegeln å se hur fint det var. Då blidde det strutshals och stirrögon på den mörkbruna killen som såg alldeles kaxig ut på andra sidan spegeln!! Mojje undrar vem han är och hur kom han in i spegeln?!


Anna tyckte att han var en rar liten häst, det tycker såklart matte oxå.
Fokus kommer de närmsta veckorna ligga på rakriktning med stöd på yttertygel, snabbare respons i övergångarna och att hitta takten i gången med hjälp av min sits. Måste bli bättre på att förbereda och se vägen... På torsdag åker han på hoppträning igen.. Nu blir det att framåtryck och sen lite vila om ett par månader...


Snart kommer Becca hem, jag har saknat henne nåt så fruktansvärt! Dock är det lite vemodigt då hon inte direkt väljer att åka hem... Men men så är det, nu får hon komma hem i alla fall. Nackdelen är att skaderisken inte är direkt noll kring mina hästar men jag får helt enkelt ha kompresser pch tryckförband redo!! At all times.. 


C har såklart tappat en sko, den andra C skulle rida igår.. Det hände garanterat när hästen C gjorde sin föreställning: jag går med en bit från kompisarna sen blir jag vild och sliter mig och springer i raketfart tillbaka till dom eftersom jag är så rädd!

Men hon fick i alla fall mysstunden de luxe!

Skodd på en söndag, första tappskon på torsdagen, 10 dagar senare sitter den andra framskon på halv stång och nu är ytterligare en sko borta.. Finns det ingen garanti eller är det runt hörnet-garantin som gäller...??

Jaja.. hon var i alla fall jättefin att rida i torsdsgskväll.

Angel har gått jättebra framför vagn denna vecka, i onsdags testade vi en längre tur. Läskiga stenar och ett hemskt plastband som ville skrämmas passerades med viss tveksamhet men utan minsta tillstymmelse till spring eller sprätt!

Projektet fortlöper som det ska, nya grejer ska kollas upp och en fryhjulig vagn är drömmen.. men men...


Trattisarna väntar så nu ska Angel ta på sig trattletar-grimman å bege sig ut!

Måste komma ihåg linfrökoket på spisen bara... kom ihåg kom ihåg..


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Andréa Bylock - 30 april 2012 08:56


Här har det varit tystare än tystast väldigt länge.. Bloggen är väl det stället där jag tillämpar: har jag inget bra att säga så är jag hellre tyst.. Kanske en devis jag borde applicera på mit IRL-liv?! Kanske har det varit tyst eftersom det just i...

Av Andréa Bylock - 6 april 2012 00:11

Påsken firas ju till minne av a) judarnas uttåg ur Egypten (om du är jude) annars b) Jesus död och uppståndelse (om du är kristen) eller faktiskt även c) du är hästnörd och tror att vi har en högtid som matchar med Påskhoppnigarna. Det är ju omtvista...

Av Andréa Bylock - 2 april 2012 11:29

Idag, den stora dagen då allt ska göras inleds med jäkla huvudvärk! Trots Geisha och soffmysh har den inte försvunnit. Med en tablett och lite städ då kanske?! Har städhets... Slänga, sortera och flytta runt! Dano ska få lite nya prylar i sina contai...

Av Andréa Bylock - 1 april 2012 00:00

Om ni lyssnar på MP i  P3 så hänger ni med på rubriken!   Dagen har bjudit på massor av aktiviteter! Först lite mockning som gick sådär eftersom röva var lite stel och inte alls nöjd med att ha byxor som skavde. Men efter lite uppvärmning var j...

Av Andréa Bylock - 30 mars 2012 22:22


Det händer så mycket knasiga grejer i mitt liv! Saker som medan de händer väcker tanken: är det på riktigt eller är det en dröm?! Mitt livs första casting har genomförts.. Vill dock inte säga så mycket förän jag vet mer... Har inget med hästar att ...

Presentation


Andréa bloggar om allt och inget.Oviktiga och viktiga händelser i livet

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vem är du som läser min blogg?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards