andreavill

Direktlänk till inlägg 25 maj 2011

Imorgon

Av Andréa Bylock - 25 maj 2011 23:52

Imorgon blir det ett avslut... Min mormor begravs och då finns de sen ingen mer mormor eller farmor eller morfar.. Då är det så definitvt.

Enda tills nu så har man ändå haft en till generation liksom.

Jag har inbillat mig att det är lugnt och att livet rullar på som vanligt. Men visst inte..

Min mormor var rädd för åskan... Hos mormor fick man alltid som man ville... Hos mormor fick man alltid äta med de randiga besticken, ständig efterrätt var knäckemacka, lingonsylt å grädde i mjölkglaset.

Kunde jag inte sova när jag sov över hos mormor så hjälpte alltid att dricka lite filmjölk. Då somnade man så gott!

Aldrig att man ville sätta nåt i halsen när man var där.. Risk för en rejäl ryggdunkning!

Hos mormor fanns det så fina glaskulor... Kanske bara 7-8 stycken.. Var är dom nu?

I badkaret på Skolgatan 15 fanns de små fötter att sätta i botten så man inte skulle halka.

På jul fick man klistra upp små plastfigurer på kylskåpet.

Från det att min första porrmask såg dagens ljus fick jag lova att aldrig aldrig klämma... I mormors ungdom var det en flicka som dog av blodförgiftning pga av smutsiga fingrar!

Mormor stog alltid på balkongen när man gick därifrån och oftast när man kom

Imorgon säger vi hej då till varandra.. Är det för sista gången?!

Puss och kram...

 
 
Ingen bild

Åsa Nilsson

26 maj 2011 12:28

Fint skrivet Andréa!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Andréa Bylock - 30 april 2012 08:56


Här har det varit tystare än tystast väldigt länge.. Bloggen är väl det stället där jag tillämpar: har jag inget bra att säga så är jag hellre tyst.. Kanske en devis jag borde applicera på mit IRL-liv?! Kanske har det varit tyst eftersom det just i...

Av Andréa Bylock - 6 april 2012 00:11

Påsken firas ju till minne av a) judarnas uttåg ur Egypten (om du är jude) annars b) Jesus död och uppståndelse (om du är kristen) eller faktiskt även c) du är hästnörd och tror att vi har en högtid som matchar med Påskhoppnigarna. Det är ju omtvista...

Av Andréa Bylock - 2 april 2012 11:29

Idag, den stora dagen då allt ska göras inleds med jäkla huvudvärk! Trots Geisha och soffmysh har den inte försvunnit. Med en tablett och lite städ då kanske?! Har städhets... Slänga, sortera och flytta runt! Dano ska få lite nya prylar i sina contai...

Av Andréa Bylock - 1 april 2012 00:00

Om ni lyssnar på MP i  P3 så hänger ni med på rubriken!   Dagen har bjudit på massor av aktiviteter! Först lite mockning som gick sådär eftersom röva var lite stel och inte alls nöjd med att ha byxor som skavde. Men efter lite uppvärmning var j...

Av Andréa Bylock - 30 mars 2012 22:22


Det händer så mycket knasiga grejer i mitt liv! Saker som medan de händer väcker tanken: är det på riktigt eller är det en dröm?! Mitt livs första casting har genomförts.. Vill dock inte säga så mycket förän jag vet mer... Har inget med hästar att ...

Presentation


Andréa bloggar om allt och inget.Oviktiga och viktiga händelser i livet

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vem är du som läser min blogg?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards